قزوین- معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: سال ۹۵، ۷۰۰ میلیون دلار صاردات از استان قزوین صورت گرفت که امسال ۱۰۰۰ میلیون دلار چشم‌انداز در استان است.

۱۰۰۰ میلیون دلار چشم‌انداز صادرات استان قزوین در سال جاری است

به گزارش قدس آنلاین، منوچهر حبیبی در جلسه پایش صادرات غیرنفتی که با حضور جمعی از صادرکنندگان و واحدی تولیدی و صنایع تبدیلی  استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: هدف اصلی از تشکیل این جلسه معرفی واحدهای تولیدی و صادراتی  صنایع تبدیلی  و شوینده به بانک توسعه صادرات است که تنها بانک تخصصی  بوده و  با نرخ سود ۱۱ درصد آماده ارائه خدمات به صادرکنندگان است.

وی افزود: با ارائه تسهیلات مشکل گردش در سرمایه صنایع  مرتفع می‌شود و لازم به ذکر است چندین بانک آماده ارائه خدماتی تسهیلاتی می‌باشند که با نرخ ۱۶ الی ۱۸ درصد  تسهیلات ارائه خواهند کرد. 

حبیبی بیان کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده سهیمه استان بوده و باید  از این فرصت با ارائه یک تزار مالی شفاف به بانک استفاده کرده و در جهت توسعه و پیشرفت واحدهای تولیدی بکارگیری کرد.

وی گفت: استان قزوین با تولید و تامین ۶۰ درصد شوینده‌های کشور نقش موثر و تعیین کننده‌ای در این صنعت دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین تاکید کرد: مجموعه استانداری با گام‌های موثر و ویژه در حوزه صنایع تبدیلی و شوینده آماده حل مشکلات این حوزه است و دستگاه‌های اجرایی باید اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند.

حبیبی عنوان کرد: عمده مشکلات صنایع تبدیلی مدیریتی بوده چراکه  سرمایه‌گذاران حاضر به تفویض اختیار بخش‌های  مدیریتی خود  نبوده یا کمتر تمایل به این کار دارند.

وی اختلاف ارزی، اختلافات بین شرکتی صادرکنندگان، موانع حمل و نقل، سقف تسهیلات بانکی در استان و همچنین مشکلات صادراتی از طریق کشتیرانی را احصاء شده دانست و تاکید کرد: این موانع در حال بررسی بوده و بدون اینکه مشمول زمان شود در کمترین زمان ممکن باید رفع گردد.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین بیان کرد: موضوع صادرات برند تولید بوده و هر تولیدکننده باید به صادرات برسد چراکه صادرات معیار خوبی در کیفیت و قیمت محصول محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: صادرت امری بسیار سخت و پیچیده‌ بوده که در دنیای کنونی حائز اهمیت است چراکه در آینده واحدهایی پیشرفت خواهند کرد که به صادرات توجه کنند و صرف بازار داخلی باعث تامین سود و هزینه‌های تولید فعالیت نکنند.

حبیبی گفت: سال ۹۵، ۷۰۰ میلیون دلار صاردات از استان قزوین صورت گرفت که امسال  ۱۰۰۰ میلیون دلار  چشم انداز در استان است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.